A Review Of زونا

Wiki Article

مصرف سیر-چای سبز و نعناع-عسل-روغن درخت چای-روغن بابونه-روغن گل راعی-روغن اکالیپتوس

آمپول هپارین: ضدانعقادی قوی برای پیشگیری از لخته های خونی

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل و سیاستمدار ارشد حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، هشدارهای آقای تورک را رد کرد و آن را «کاملا بی‌معنی- حرفی کاملا غیر مسئولانه» خواند.

علاوه بر موارد فوق، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و مخدرها هم می‌تواند در تسکین علائم این عارضه مؤثر باشد.

● افراد مسن مبتلا به زونا نسبت به جمعیت عمومی بیشتر احتمال دارد عوارضی از جمله بثورات گسترده‌تر و عفونت‌های باکتریایی ناشی از تاول‌های باز را تجربه کنند.

آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد

ممکن است پس از طول مدت بیماری تاول‌ها باز هم ظاهر شوند. این تاول ها هرچه زودتر باید درمان شوند چون ممکن است در نواحی حساسی چون چشم و حتی گوش پدیدار شوند و صدمات جدی به ارگان‌های مهمی چون گوش و چشم و سیستم بینایی و شنوایی ایجاد کنند.

ویروس آبله مرغان و زونا مشابه‌اند. به همین دلیل است که وقتی بزرگتر می‌شوید، بعد از تجربه آبله مرغان در کودکی، امکان ابتلا به زونا قوت می‌گیرد. در واقع، این ویروس تا پایان عمر در درون شما زندگی می‌کند.

ویروس "واریسلازوستر" جزء خانواده ویروس ‌های "هرپس" كه تبخال را ایجاد می ‌كند است، لغت زوستر به معنی تسمه یا كمربند است. در بیماری زونا درد شدید و سوزنده ‌ای به‌ صورت ثابت در طول یك مسیر عصبی حس می‌ شود و تاول‌ های قرمزی چند روز بعد در محل درد ظاهر می‌ شود كه رنگ تاول ‌ها كم‌ كم به تیرگی می‌ گراید.

از این محلول‌ ها تنها طی یك ‌روز به مقداری كه تاول‌ ها خشك شده و روی شان پوسته ببندد، استفاده بیماری زونا چیست ایا واگیر دارد كنید و دیگر از آن استفاده نكنید.

● در حالی که بثورات زونا معمولاً در اطراف یک طرف کمر ایجاد می‌شود، ممکن است نواری از تاول‌ها در امتداد یک طرف پشت یا پایین کمر ظاهر شوند.

بیماری زونا یا هرپس زوستر، با ظهور جوش‌ها یا تاول‌های متمرکز و دردناک بر روی پوست رخ می‌دهد. این بیماری ناشی از فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر، ویروسی که عامل بیماری آبله مرغان است، است. یکی از ویژگی‌های این بیماری این است که تاول‌های آن محدود به سطح درماتوم‌ها می‌باشند. درماتوم به قسمتی از پوست بدن اطلاق می‌شود که توسط شاخه‌های یک عصب حسی تأمین عصبی می‌شود.

تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است. به این دلیل بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب ‌دیده نیز جلوگیری كنید.

● هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان علائم آن در اسرع وقت می‌تواند به جلوگیری از عوارض و تسریع بهبودی کمک کند.

Report this wiki page